Велик на прокачку



  • Чесслово, случайно наткнулся на ветку в портале Instructables.com, посвященную прокачке велобайков:
    http://www.instructables.com/group/bikes/
    .
    Творите, мне еще предстоит!



  • Кстати, есть и RSS



  • А вот собссно и конкретный пример прокачки:



  • да так народ всегда велы прокачивает в походе)))



  • не понимаю про передний рюкзак, видел на трассе людей, у которых только спереди груз, и даже багажника нет - неужели это может быть хорошо?



  • А почему багажника нет? Груз ведь не просто так крепится, а на передний багажник, называется Lowrider вроде.



  • Мудак какойто, вроде все всем известно и так
    но чувак серьезный судя по всему:

    My limit for riding is -20 degrees Celsius, which is -4 degrees Fahrenheit. At that point cycling is possible, but needs uber dedication. The bike frame is especially brittle at this point, lubricants are thickened to gloop, and the wear is hard.(which is why a dedicated winter bike is a good idea.)I know guys that cycle every day, weather be damned.
    I cycle below the limit when I’m feeling tougher than usual. The coldest I’ve ever cycled at is -29 Celsius;
    the coldest place I’ve ever been was Fairbanks Alaska, at -50 degrees Celsius, which is -58 degrees Fahrenheit.
    The coolest cold experience I’ve had was snowmobiling from Rae-Edzo, Northwest Territories, to points 100+ km north, and return. It was -45 degrees Celsius, at a max speed of 35 kilometers an hour, over the frozen lakes. This made for a phenomenal wind chill factor of -80 degrees Celsius. Needless to say, I was dressed like an astronaut. I can honestly say I enjoyed it, especially for the hot meal at the end of it; what an adventure!!

    мне одно понравилось самое важное снаряжение мозг
    еще прикольно трекинговые палки тоже в прокачку вела входят %)



  • My limit for riding is -20 degrees Celsius, which is -4 degrees Fahrenheit. At that point cycling is possible, but needs uber dedication. The bike frame is especially brittle at this point, lubricants are thickened to gloop, and the wear is hard.(which is why a dedicated winter bike is a good idea.)I know guys that cycle every day, weather be damned.
    I cycle below the limit when I’m feeling tougher than usual. The coldest I’ve ever cycled at is -29 Celsius;
    the coldest place I’ve ever been was Fairbanks Alaska, at -50 degrees Celsius, which is -58 degrees Fahrenheit.
    The coolest cold experience I’ve had was snowmobiling from Rae-Edzo, Northwest Territories, to points 100+ km north, and return. It was -45 degrees Celsius, at a max speed of 35 kilometers an hour, over the frozen lakes. This made for a phenomenal wind chill factor of -80 degrees Celsius. Needless to say, I was dressed like an astronaut. I can honestly say I enjoyed it, especially for the hot meal at the end of it; what an adventure!!

    Это не Чак Норрис там случаем засветилсо? А вообще мегареспект, Реально людеей, ездящих на веле при -45 наверное меньше, чем космонавтов.

    Насчет багажника спереди - мне кажется очень грамотное решение в плане развесовки.



Похоже, подключение к veloufa было разорвано, подождите, пока мы пытаемся восстановить соединение.